Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publikacje Instytutu Zachodniego

BIZ nr 324 Amerykańskie akcenty w niemieckiej kampanii wyborczej

„Biuletyn Instytutu Zachodniego” nr 324/2017: prof. Jadwiga Kiwerska, „Amerykańskie akcenty w niemieckiej kampanii wyborczej”. 

Wprawdzie nie można powiedzieć, że temat amerykański dominuje w  toczącej się właśnie niemieckiej kampanii wyborczej, to jednak jest obecny w różnych rywalizujących o miejsca w Bundestagu obozach politycznych. Warto też podkreślić, że nawet kanclerz Angela Merkel wprowadziła akcenty antyamerykańskie, a może dokładniej „antytrumpowskie” do swojej walki o zwycięstwo wyborcze. Jest to interesujące dlatego, że chadecja tradycyjnie w kampaniach wyborczych odżegnywała się od wątków antyamerykańskich. Tym razem Merkel nie ucieka od słów krytycznych wobec amerykańskiego prezydenta, zresztą niepoważanego i nielubianego w Niemczech. Silne akcenty antyamerykańskie obecne są także w wypowiedziach czołowych przedstawicieli SPD, co w tym przypadku jest już raczej   tradycją.


Instytut Zachodni w Poznaniu

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640