Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij cookies
Menu mobilne
Publikacje Instytutu Zachodniego

BIZ nr 339: Volkswagen i strategiczne wyzwania niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego

„Biuletyn Instytutu Zachodniego” nr 339/2018: Tomasz Morozowski, Martin Wycisk, „Volkswagen i strategiczne wyzwania niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego”.

Przeszukanie central BMW i Volkswagena przez policję i prokuraturę 20. marca 2018 r. stanowi  kolejny rozdział afery spalinowej. Śledztwa te świadczą o poważnych wyzwaniach niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, które wynikają z niedostosowania do światowych trendów polegających na stopniowym wycofywaniu się z technologii opartej na oleju napędowym. Rezygnacja z rozwijania produkcji silników wysokoprężnych odbyłaby się jednak kosztem likwidacji tysięcy miejsc pracy. Dylemat ten dotyczy zwłaszcza największego producenta samochodów – firmy VW.


Instytut Zachodni w Poznaniu

ul. Mostowa 27 A
61-854 Poznań
NIP: 783-17-38-640